Even rustig aan - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu Even rustig aan - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Even rustig aan

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

30 Januari 2012 | India, Pondicherry

De laatste dagen in dit inmense land. Er is niet zoveel gebeurd, eerlijk gezegd. Ik ben toch nog een keertje terug gegaan naar Baby Sarah's Home. Ik was toch nog in Pondicherry, dus ik dacht, waarom niet. Ik was vergeten om een klein jongetje in een rolstoel, Thamiz Hyendan, te bedanken, die speciaal voor ons een lied had gezongen. Hij was zo trots toen hij van Khartik hoorde dat ik speciaal voor hem was terug gekomen. Hij gaat vanaf volgend jaar naar de school die we geverfd hebben, en hij hoopt ooit een dokter te kunnen worden. Het gaf me een erg goed gevoel om hem op de valreep toch nog te hebben gezien.

Verder rustig aan gedaan. Ik heb heerlijk naar een krankzinnige tennisfinale in Melbourne gekeken op mijn hotel. Djokovitch heeft Nadal opnieuw verslagen. En ik heb mijn busrit naar Bangalore geregeld. Ik wilde eigenlijk liever gisteren al gaan, maar de bus was al vol geboekt. Nu ga ik over 4 uur, die ik moet zien vol te maken in dit internetcafe of vlakbij, want ik heb al mijn spullen al bij me. Dit scheelt me namelijk 250 ruppees, omdat ze hier per 24 uur rekenen voor een kamer. Daarom na dit verhaaltje, nog een laatste verhaal voor FSL, om ook dat hoofdstuk af te sluiten. En ik heb net al mijn collega's van het project nog een leuke e-mail gestuurd. Ik hoop dat ze iets terug sturen. Ik ben inmiddels al bevriend op Facebook met Erin.

Het was wel weer even wennen om in een gat in de vloer mijn behoefte te moeten doen. In het hotel was geen 'normale' wc, op het project wel. Maar ik heb nog wel een nieuwe rol wc-papier kunnen kopen.

Ik ben overigens al aardig aangevallen door de muggen hier. Alleen op mijn linkerarm al zitten ongeveer 30 kleine bultjes! Ik heb gisteren voor het slapen nog wel ongeveer 10 muggen kunnen dood slaan, maar dan nog blijven er zo veel over. Jullie begrijpen dat dat behoorlijk jeukt de hele dag.

Morgenvroeg, als alles goed gaat, ontmoet ik opnieuw Praveen, die speciaal helemaal naar Bangalore komt. Dus dan heb ik weer even gezelschap, wat natuurlijk leuk is. Ik zal jullie woensdag schrijven hoe dat was.

Tot zo ver weer...

PS. Nieuwe favoriete maaltijd gevonden, naast Gobi, Charpatti en Puri, nu ook Butter Naan gegeten. Ook weer een soort pannenkoekje, met boter dus. Erg lekker! Favoriete drankje blijft naast koffie toch wel Musumbi juice

  • 30 Januari 2012 - 09:29

    Pa En Ma:

    Leuk verhaal weer.Hier ligt een dun laagje sneeuw,en deze week kan er zeker geschaatst worden.
    Niet te geloven dat Praveen nu weer naar je toe komt.
    Doe hem de hartelijke groeten van ons.
    De katten zijn ons al helemaal de baas,wij doen wat zij bevelen.
    Goede reis voor vandaag en groeten van ons.

    Pa en Ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 49897

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: