Laatste project - Reisverslag uit Mangkang, Indonesië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Laatste project - Reisverslag uit Mangkang, Indonesië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Laatste project

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

04 Maart 2012 | Indonesië, Mangkang

Zondagmiddag, project drie is begonnen. Back to basic is het motto hier. We wonen de komende twee weken in het kleine dorpje Mangkang, vlakbij Semarang, in een soort bunker eigenlijk. Een huis met nauwelijks ramen en het is eigenlijk gewoon nog niet af. De muren zijn kaal en er is geen meubilair. We zitten dus op de grond en er zijn geen bedden. Ik slaap weer op mijn luchtkussen. Er is een badkamer met wc, maar alleen koud water en een beetje troebel ook nog. Een schamele keuken, kortom allemaal erg primitief. We moeten ook zelf koken, en dat is even wennen na het Dejavato kamp, waar het eten perfect op tijd werd gebracht. Ik ga vanavond aardappelen met bloemkool maken. De groep telt 12 mensen. Net als in mijn vorige project zijn er vier meisjes die erg op elkaar lijken, alleen deze keer uit Japan (Yuiko, Makiko, Eri en Satomi) en een jongen uit Japan, Negi. Verder is er Marie uit Brussel, en Atila een erg aardige Turk uit Brussel ook. Twee Indonesiers, Jojo en Ragil en de leiders Linda uit Frankrijk en Lucky ook uit Indonesie. Het is een erg leuke groep. Opnieuw spreken de Aziaten natuurlijk niet zo goed Engels, maar vooral Atila is een goede vriend, ietsje ouder ook, 29 jaar, al ziet hij er ouder uit met zijn baardje.

Eerlijk gezegd was de eerste indruk van het kamp en de organisatie een beetje shaggy allemaal. We werden ontvangen in een erg rommelig en vies huis en alles was op zijn minst gezegd een beetje vaag. Maar nu na een dag heb ik wel zo'n beetje mijn draai gevonden en denk ik dat het wel een goed kamp kan worden. Morgen beginnen we om in drie dagen in de twee weken 6000 bomen te gaan planten. Ik ben benieuwd. Verder gaan we les geven of informatie over brengen over het milieu en de omgeving op verschillende scholen. Ik moet nog even zien wat dat precies inhoudt.

Voor nu even een kort bericht, we gaan nu een les Indonesisch krijgen en wat basiswoorden leren.

Net weer mijn kleren gewassen met iets te veel erg goed geconcentreerde sop. Ik had eigenlijk een zakje moeten gebruiken in plaats van twee... Mijn kleren ruiken in ieder geval goed nu.

Tot snel...


  • 04 Maart 2012 - 14:37

    Josje:

    Hey Kareltje...wat gaat de tijd snel zeg en wat maak jij veel mee.
    Laat op het einde van je reis je kleding achter en koop hier gewoon nieuwe. Dan heb je ook ruimte in je koffer voor souvenirs. Harry C.man vroeg nog aan mij, wanneer je weer terug komt.

  • 04 Maart 2012 - 23:00

    Tante Corrie:

    net je laatste verslag weer gelezen, het blijft leuk, ben benieuwd hoe dit project weer zal verlopen, en dan zit het er zo weer op. hier is verder niet veel nieuws te melden. wij wachten op de lente dan kunnen we weer meer naar buiten.
    ik wacht je volgende verslag weer af , veel succes en groeten uit ingen

  • 05 Maart 2012 - 15:11

    Maciek:

    He Karel.

    Mijn dag was ook heel spannend. Als de knoppen van de radiatoren door het hele huis zijn vervangen. Water er uit water er weer in, erg boeiend allemaal. Verder is het hier niet zo veel gebeurt. Het vriest allang niet meer maar het is wel wat guur en koud weer. Ik ben helemaal toe aan lekker, in mijn tshirt buiten rond lopen ,weer. Maar daar zal ik nog ff op moeten wachten.
    Groetjes Maciek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Mangkang

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 49900

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: