Voorbij - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu Voorbij - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Voorbij

Blijf op de hoogte en volg Karel

31 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Mijn laatste verhaaltje vanuit Letsitele, Riverside. Wat een geweldige tijd heb ik hier gehad. De zes weken zijn voorbij gevlogen, zo snel. Ik heb zoveel leuke mensen ontmoet. Ik ga een poging wagen om ze te noemen, met iets specifieks.

Marie, jong en leuk, Nico, super grappig, met baard en lang haar, een maatje, Willemijn, ook heel grappig, andere Nico, feestbeest en voetbalvriend, Ben, ook teamleider en geweldig aardig, altijd met zijn koptelefoon om, Evita, zijn vriendin, Lotte, teamleider en Duitse, Dan, vriend van Lotte, Molly, nog een teamleider, ze komt morgen weer terug, Loyd, vriend van Molly, Michelle, huwelijksreis met Marc, Bouke, vond het niet leuk hier, Meg, was jarig hier, Nina, jong en klein, Ellie, hoofd Monty cleaning, Emma, scheldwoorden vrijwilliger, Matt, altijd fotograferend, Leonie, lange wereldreis, met al haar uitgaven precies genoteerd in de computer, Silke, misschien wel de leukste nu, Esther, uit Amsterdam, Vera, ervaring met mijn Bazbus, Ellen, vriendin van Vera, Saar, met mij achter gebleven op Crawdaddy's avond, Linde, nu twee weken in Kruger, Charlotte, leerde mij Georgie cleaning en quarantine, Charlotte, van de apenbijt, Lucy, klein en lief, Carol, mooi meisje uit Duitsland, Grace, lieveling van Rosie, Hannah, een beetje stil, andere Matt, gaat morgen ook weg, Valeria, blijft nog heel veel weken, Jona, knappe jongen ook uit Duitsland, Meghan, die dronken een nacht op het toilet sliep, Hugo, uit Nederland, voor de tweede keer hier, Kim en Aitana, gisteren gekomen, Nynke, vandaag gekomen, Tana, ook ietsje ouder, Kaitlin, die geniaal goed kan tekenen, Alice, verlegen stil meisje, Sofie, vandaag al weer vertrokken, Claire, uit de VS, Sarah, tegelijk met mij gekomen, met haar grappige geluidje op de talentshow, Katrin, kwam ook tegelijk met mij, Sandy, uit de VS, met dochter... ben even haar naam kwijt, Nicole, kwam met haar dochter, Aishline, Iara, waar ik alles al over heb geschreven, Jess, de geweldige manager hier, Bob, de baas, dit is zijn plek, en zijn geweldige vrouw Lynne...

Oh ik ben er zoveel aan het vergeten nu. Misschien schieten ze me nog te binnen. Oh ja, Trymore, Bobs chauffeur, en de leuke vrouwen van de keuken waar ik altijd mee babbelde...

En dan die geweldige dieren, Charlie, Fletcher, Graham, Priscilla, Rosie, Alex, Billy, Angel, Mars, Leila, Luna, Juno, Francis, Murlo, Hamilton... het zijn er ook zoveel.

De laatste klusjes hier nu gedaan. Gisteren kwamen er echt heel veel meloenen binnen en net met z'n drieën de Quarantine gedaan, ik ben nu een echte prof geworden. De Monty is schoon. Ik val in herhaling, maar zo gaat het hier. Dat maakt mijn vertrek ietsje makkelijker, ik heb zo'n beetje alle taken wel gezien nu. Het is misschien wel echt tijd om te gaan. Het is mooi geweest, nee prachtig...

Inmiddels heb ik al vast wat voorwerk verricht voor de reis door het land. Mijn eerste, tweede en derde rit zijn zo'n beetje voorbereid. Ik heb al vier hostels geboekt. Spannend allemaal hoe het reizen zal vergaan.

Straks moet ik gaan proberen om alles weer in mijn tas te krijgen. Op zich zou dat moeten kunnen lukken, want ik ga wat te vieze kleren hier achter laten. Ik kan ze niet meer normaal dragen. Moet zelfs misschien wel wat kleren erbij gaan kopen. Kijken of dat dinsdag in Johannesburg kan.

Morgenochtend zal ik hier rond 7.30 u wegrijden, en waarschijnlijk nooit meer terugkomen, dat is zo'n raar gevoel. Ik loop hier nu 41 dagen rond en heb zoveel leuke gesprekken gehad. Met een paar vrijwilligers zal ik misschien nog wel contact houden, maar ik weet ook dat dat altijd lastig zal zijn. De leuke herinneringen en natuurlijk de foto's neem ik mee. Weer veel te veel opnieuw, ik geloof rond de 1500. Om daar een boek van te maken wordt weer een hele klus.

Jeetje Nick, bedankt voor zoveel reacties, je hebt echt alles gelezen. Dank je wel. Ik hoop dat alles op Dillenburg ook nog steeds goed loopt. Toch wel weer zin om straks terug te komen en opnieuw te beginnen. Na drie weken door dit mooie land natuurlijk. En nog een weekje rust thuis.

Nog een talentshow en awards vanavond na het eten, en dan wil ik een leuke bedank en afscheidsbrief schrijven en achterlaten in Bob zijn blauwe box, voor reacties en klachten, die eigenlijk niemand ooit gebruikt. Terwijl sommigen wel klagen op het evaluatieformulier, wat Bob dan weer niet begrijpt en boos kan maken. Sommige dingen komen hier steeds weer terug, zoals ik al schreef.

Mijn volgende verhaal vanuit Joburg, hostel Brown Sugar. Wat gaat dat worden...?

  • 31 Maart 2019 - 13:56

    Tineke Plug:

    Ik heb genoten van de mooie en leuke verhalen.
    Nu verder naar Kaapstad een hele goede reis en geniet er van.
    Dit is dan een mooie afsluiting van je project.

  • 31 Maart 2019 - 14:27

    Willemijn:

    Karel wat ga ik je verslagen van riverside missen (en jou natuurlijk ook) Je verhalen waren een geweldig afkick systeem. Helaas ben je een techno beet (of hoe je dat zelf zo mooi zei) anders hadden we je met plezier in de groepsapp gedaan en gemakkelijker contact gehouden. Natuurlijk blijf ik je geweldige reis volgen. Ik wens je alvast veel plezier in de rest van Zuid Afrika.

    -willemijn

  • 31 Maart 2019 - 15:16

    Nick:

    Zal wel even wennen worden niet schoon maken. Dat weekje rust thuis verwachten we wel dat je wat nieuwe kleding koopt. Denk terug aan ervaring cliënt en ontlasting op shirt haha

    We missen je wel hier hoor. Hebben het elke dienst wel even over je. Leuk dat je een fijne tijd hebt gehad op je tijdelijk werk daar. Neem wel goed afscheid morgen van het balkonnetje bij de Monty, die ga je ook missen.

  • 31 Maart 2019 - 15:26

    Kirsten:

    He Karel.... jeetje wat een mooie avonturen heb je meegemaakt daar zeg. Klinkt echt geweldig ik zou bijna gelijk erheen vertrekken. Maar helaas iemand moet werken hier op dillenburg... Nou nu lekker genieten van je verdere reis door Afrika. Wel jammer dat er geen fotos zijn hoor maar die krijgen we vast nog wel te zien..
    en zoals ik lees ben je een ster geworden in schoonmaken dat is altijd handig voor ons hahah

    veel plezier nog daar

    groetjes kirsten

  • 01 April 2019 - 09:08

    Dé:

    en weer dóóóóórrrrrrr! Benieuwd wat je van Joburg zal vinden. In elk geval niet in het donker in kleine straatjes gaan slenteren! Of in een parkje zoekend om je heen kijken (dat geldt niet alleen in donker maar ook als er verder weinig mensen in de buurt zijn). To zover de tips van een ervaringsdeskundige ;-)
    Gisteren heb ik in Paagman een vraag gesteld aan the great Peter Buwalda. Hij werd geïnterviewd door JP Geelen van de Volkskrant. Erg leuk. Dan weet je ook nog even hoe het in Den Haag is.
    Geniet van al het nieuwe! Ik kijk uit naar je eerste verslag zonder apeshit ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Tzaneen

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 49917

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: