In Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu In Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu

In Durban

Blijf op de hoogte en volg Karel

05 April 2019 | Zuid-Afrika, Durban

Ik ben net aangekomen in al weer zo'n grote stad, Durban. Al weer na een voorspoedige reis van ongeveer vier uurtjes maar met de geweldige Bazbus. Chauffeur Jessie was weer top. Hij informeerde ons opnieuw goed tijdens de rit. De eerste indruk van Durban is dat het hier druk, vol en weer vies en slecht onderhouden is. Opnieuw valt me hier op hoe goed in Nederland alles geregeld is. Natuurlijk hebben wij ook wat slecht onderhouden panden, ik heb ze meerdere keren zelfs opgezocht om er te fotograferen, maar zo te zien is het hier nog net weer een slagje erger. Mijn hostel, Happy Hippo, ziet er wel goed schoon en verzorgd uit. Het is wederom vrij groot. Ik deel een kamer met iemand die er nu niet is.

Onderweg hiernaartoe met de Duitse Maja gesproken en zij zit nu ook naast me, we vertrokken dus vanuit dezelfde plek, het mooie hostel Ampitheatre, en zijn nu allebei in de Hippo. Ze is al voor de vierde keer in Zuid-Afrika. Morgen gaat ze naar St. Lucia. Dat was eerst ook mijn plan, maar Ik heb op de kaart van dit land gezien dat het wel vrij ver is, en dus niet te doen op en neer op een dag. Ik wil me dus de twee komende dagen in deze stad gaan vermaken. Al heb ik eerlijk gezegd nu nog niet het idee dat er veel te beleven is. Dat hoorde ik ook zo van andere reizigers die hier waren. Er is in ieder geval om de hoek een soort pretpark, Seaworld. Dus dan ga ik daar morgen maar beginnen. Ziet er wel interessant uit. En ik ga ook zeker op het strand kijken, maar een halve kilometer lopen van hier..

Net even snel een gefrituurde vis met patat en rijst gegeten, in een modern winkelcentrum naast Seaworld. Het is ook hier in dit hostel weer heel erg rustig. En het weer is nu al de hele dag heel slecht. Het is koud en het regent. Ik ben blij dat ik mijn mountainbike-plan in de Drakensbergen voor vanochtend niet heb uitgevoerd, want dan was ik volledig weggeregend. Misschien morgen hier wel een stadsfiets huren, of toch met de bus. Eerst maar eens lekker slapen. Dan zien we morgen wel weer verder. Ik moet dan ook nog een ontbijtje vinden, want die is deze keer niet inbegrepen.

Kirsten, ik begrijp dat je geen foto van mij met Charlie hebt kunnen vinden? Dat is raar, want bij mij staat ie er wel degelijk op. Hoe is dat voor de rest die meeleest?

  • 05 April 2019 - 17:48

    Pa En Ma:

    Dag Karel, wij hebben ook nog geen foto's van je gezien.
    Jammer dat het nu regent bij jou, maar dat zal wel weer over gaan.
    we wensen je van hier maar weer een goede reis en veel kijkgenot.
    groeten uit Rijswijk.

  • 06 April 2019 - 13:07

    Dé :

    wat ook leuk is, is je vaste tijdstip van verhaal publiceren. Meestal kom ik net al dan niet afgepeigerd uit werk en kan even helemaal uit de buzz of the day met je avonturen!
    De rest die meeleest heeft nog NUL foto's gezien, althans ik. Dat wordt toch een foto-avond organiseren op groot scherm, waarschijnlijk in ons geliefde theater Branoul, voor alle volgers!

  • 06 April 2019 - 13:09

    Dé:

    qua foto's: misschien moet je ons nog toegang tot de foto's geven? (wat op zich rrrraarrr zou zijn) Als ik op het onderdeel FOTO'S klik, verschijnt: er zijn geen reisverhalen beschikbaar

  • 06 April 2019 - 16:58

    Eva (collega):

    ''Ff' een korte groet, Karel. Zo te zien beleef je mooie avonturen. Geniet er nog van, goede reis!! Groetjes van Eva en ook van Jan Pieter die wat verhalen van je heeft "meegepikt".

  • 24 April 2019 - 05:44

    Nick:

    Niks verkeerd met wat rustiger aan doen. Je bent immers op vakantie en er is genoeg te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 49918

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: