Snorkelen, voetbal en Marine World - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu Snorkelen, voetbal en Marine World - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Snorkelen, voetbal en Marine World

Blijf op de hoogte en volg Karel

07 April 2019 | Zuid-Afrika, Durban

Twee volle dagen achter de rug. Gisteren inderdaad begonnen bij Ushaka Marine World. Het best te vergelijken met ons Dolfinarium. Dus veel mooie grote aquaria, vol met de mooiste exotische vissen. Alles in het park, dat er op de plattegrond net ietsje groter uitziet natuurlijk, is om een mooie oude boot heen gebouwd. Goed voor een flink aantal foto's. Met twee kleine buitentheaters waar in de een een zeehondenshow, en in de ander een dolfijnenshow te zien waren. Toch bij elkaar wel een drie uur mezelf kostelijk vermaakt. Ik heb zelfs als een echte toerist zo'n ongelooflijk foute foto gekocht. Ik tegen een groene achterwand, waar ze dan zo'n standaardfoto in printen... Stiekem toch wel grappig.

Daarna heb ik een flinke wandeling langs het strand en over de mooie boulevard gemaakt. De missie was het grote voetbalstadion in de verte. Onderweg nog wat gegeten, pasta met champignonsaus, maar dat viel helemaal verkeerd. Toen ik bij het stadion aankwam was ik helemaal duizelig en licht in mijn hoofd. Het stadion was ook niet te bezichtigen, maar er werd mij wel verteld dat er op zondag, een dag later dus, een wedstrijd gespeeld zou worden, Zuid-Afrika tegen Jamaica, een oefeninterland voor vrouwen op weg naar het komende WK. Eerst nog een milkshake genuttigd. En daarna heb ik de bus terug naar mijn hostel genomen, maar daar werd ik toch wel echt ziek. Na zelfs over te hebben gegeven, heb ik vier uur in bed gelegen, en toen ging het ietsje beter. Na nog een Breaking Bad aflevering toch maar op tijd gaan slapen.

De volgende morgen, vandaag zondag, had ik gelukkig helemaal nergens last meer van, en heb ik eerst twee uurtjes rond gelopen. In een eenvoudige kerkdienst terecht gekomen en daarna een heerlijk ontbijtje gescoord. Vervolgens had ik een afspraak geboekt om te gaan snorkelen. ik heb dat een keer eerder in Ecuador gedaan, maar om het weer even onder de knie te krijgen, had ik even een paar minuten nodig. Ik kreeg om te beginnen het wetsuit niet aan. Dan maar gewoon in mijn zwembroek, dat was ook OK. Ik heb een uurtje onderwater rond gekeken (lerend hoe ik mijn voeten met van die flappen eraan moest gebruiken) en veel koraal en wat vissen gezien, wel mooi, maar die keer in Ecuador was wel mooier, herinner ik mij. Al met al wel weer een leuke ervaring. Met dank aan mijn instructeur, die aan het begin vast dacht, deze jongen gaat het waarschijnlijk niet trekken... Uiteindelijk allemaal dus toch nog goed gekomen.

Daarna dus naar die voetbalwedstrijd. Dat was echt top. Wat een stadion, niet normaal. Het is de plek waar Nederland op het WK van 2010 Japan heeft verslagen. Dit stadion is speciaal voor dat WK gebouwd. Ik ben nog nooit in zo'n mooi groot stadion geweest. Ik denk dat de Arena zo in zijn geheel in dit stadion past, zo groot is het, echt. Fantastisch. Echt heel mooi om mee te maken. En wat is dan een voetbalveld eigenlijk klein, op tv lijkt het veel groter. De uitslag is 1 - 1 geworden. Zuid-Afrika kwam op voorsprong, maar Jamaica scoorde ook. Daarna miste Banyana Banyana, zoals Zuid-Afrika ook wel wordt genoemd, een terecht gegeven penalty (hands), en vlak voor tijd maakte ze ook nog een goal, afgekeurd door buitenspel. Goed, geen winnaar dus. Of misschien toch. Dit was mijn beste ervaring in Zuid-Afrika tot nu toe.

Helaas moest ik wel vrij lang op de bus terug wachten, maar deze heeft me uiteindelijk toch weer naar de Happy Hippo gebracht, nadat ik eerst nog een lekkere schnitzel met patatten heb gegeten.

Ik heb mij dus uiteindelijk in Durban kostelijk vermaakt. De van te voren gemaakte voorspellingen van andere reizigers, dat het hier saai zou zijn, vielen best mee. Voor twee dagen prima te doen, deze stad.

Nu zo mijn tas inpakken, want morgenvroeg gaat mijn reis verder naar Chintsa. Ik ga dan al weer over de helft van al mijn ritten heen. Tot het volgende verhaaltje dus...

  • 07 April 2019 - 19:05

    Dé:

    Pasta met champignonsaus en dan licht in het hoofd... ik dacht even aan paddoos... Veel activiteiten onderneem je steeds. Ga je ook wel eens even ergens gewoon naar zitten kijken? Of anderszins rondhangen ☺ Dat voetbalkijken is natuurlijk tof! Goede reis alweer!

  • 24 April 2019 - 05:49

    Nick:

    We hadden gisteren weer te veel Rubroek eten. zat gelijk aan jou te denken haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 49917

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: