East London - Reisverslag uit Cintsa, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu East London - Reisverslag uit Cintsa, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu

East London

Blijf op de hoogte en volg Karel

11 April 2019 | Zuid-Afrika, Cintsa

Bij de receptie wachten op de Bazbus, ik heb een uur om dit verhaal te schrijven, dat moet gaan lukken. Mijn verblijf bij Buccaneers was echt perfect. Mijn mooiste plek tot nu toe. Het eten was super (spaghetti bolognese gisteren) in een gezellige diningroom, met een paar leuke gesprekken met andere gasten. Een prima bar waar ik een biertje heb genomen. Een klein maar mooi zwembad, met vooruit, nog een biertje en een soort woonkamer waar ik gisteravond naar Ajax tegen Juventus heb kunnen kijken, Champions League (1 - 1). Kortom, een hele leuke ervaring hier. Je moet dan aan het eind wel afrekenen natuurlijk. Totaal 1600 rand, dat is ongeveer 110 euro. Met mijn trip naar East London erbij heb ik dan in drie dagen ongeveer 170 euro uitgegeven.

Gisteren dus East London bezocht, een stad ter grootte van Den Haag ongeveer. Ik had weer een gids, Siseko, die mij samen met een gekleurd koppel uit de VS, door de stad heen reed met een klein busje. Naar een historisch museum, met veel opgezette dieren en veel geschiedenis en historie van deze omgeving. Wel interessant voor even. Daarna bezochten we nog wat opvallende plaatsen, een monument voor helden, natuurlijk met Mandela erop, en een plek aan de kust waar de oudste voetstappen ooit, 124000 jaar oud, zijn gevonden. Ook nog stapvoets door een township gereden, waar heel veel mensen als mieren naast elkaar wonen in krakkemikkig getimmerde huisjes van hout, plastic en ijzeren platen. Pure armoe en waarschijnlijk heel gevaarlijk. Hier moet je niet met je Canon camera om gaan lopen.., al zag ik wel vrij veel interessante plaatjes voorbij komen. Alles bij elkaar een culturele en interessante dag, maar ik was toch blij dat ik niet met mijn Bazbus in deze stad ben uitgestapt. Mijn verblijf in Buccaneers was veel beter. En East London voor een paar uurtjes dus genoeg.

Vandaag een klein beetje uitgeslapen tot 9 uur, ontbeten met toast en een salade met yoghurt, en daarna gezwommen en zelfs heerlijk in de zon gelegen. Echt een vakantie gevoel. En toen naar de massage. Die was top. Heerlijk ontspannen, door een hele vriendelijke vrouw. Ze heeft ook nog een speciaal kruid op mijn teen gesmeerd, wat nu hopelijk gaat helpen. Zij dacht inderdaad ook dat het een spinnenbeet is. Ik heb gisteren bij de drogist een zalf en Diclofenac gekocht, nadat dinsdagavond een medewerker van hier al had gekeken en me een badje om de voet goed schoon te maken had gegeven. Het gaat nu dus al ietsje beter, maar het is nog niet over. Word vervolgd dan maar.

De volgende stop wordt Port Elizabeth. Dus weer een echte stad, met ook veel historie, als ik het goed heb gelezen.

Het is dinsdagavond toch nog gelukt om mijn camera te repareren. Ik heb zelfs gisteren weer vrij veel foto's kunnen maken er mee. Hopen dus nu dat hij het houdt tot Kaapstad...

  • 11 April 2019 - 12:49

    Dé:

    Toe maar: massage en zonnebaden ☺
    Die 110 eur was inclu logies en ontbijt voor hoeveel dagen? Leuk dat je zoveel met een gids doet. Heb je toch het meeste aan. Heb je al je verblijf in Capetown geregeld? Als je daar vanaf de boulevard bij Signal Hill richting Robbeneiland kijkt, kun je soms walvissen spotten. Maar eerst je volgende route. Have fun!

  • 24 April 2019 - 05:52

    Nick:

    leuk Karel, ben echt benieuwd naar alle foto's. zal wel een werk zijn allemaal uit te zoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Cintsa

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 49912

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: